カーネルサンダース人形再発見

大坂ローカルのニュースかと思いきや、全国ニュースになったあげく AFPとかguardianとかAPとかbloombergで取り上げられていた。
世界的ニュースじゃないか。

Wikipedia英語版にも記事載ってるのね。

カーネルサンダースの呪い」
The rabid fan base went wild, and a riotous celebration gathered at Ebisubashi Bridge in Dotonbori, Osaka. There, an assemblage of supporters yelled the players names, and with every name a fan resembling a member of the victorious team leapt from the bridge into the waiting canal. However, lacking someone to imitate MVP Randy Bass, the rabid crowd seized a Colonel Sanders (like Bass, the Colonel had a beard and was not Japanese) plastic statue from a nearby KFC and tossed it off the bridge as an effigy.
(熱狂的なファンたちは戎橋に集まり選手の名前を連呼。そのうち選手に顔が似ている人が道頓堀に飛び込み始めましたがバースに似た人はいなかったので、代わりにヒゲのあるカーネルサンダース人形が放り込まれました)

http://en.wikipedia.org/wiki/Curse_of_the_Colonel

なんでサンダース人形が放り込まれたのか不思議だったけど、そういう理由だったのか(笑)